Wednesday, September 2, 2009

kawasan saya ~ SHAH ALAM~ lalalala~



selamat datang ke satu-satunya blog yang menjadikan anda lebih tahu tentang kawasan saya. =) terlebih dahulu, saya adalah SEBOKSEBOK yang akan mengemudi anda dan berkongsi apa sahaja cerita dan isu (tidak kira menarik atau pun tidak) di kawasan sebosebok ~ SHAH ALAM. lalala~


sebelum seboksebok memulakan isu, gossip atau cerita yang sedang hangat, izinkan seboksebok bercerita sedikit sebanyak tentang SHAH ALAM. hehehe. (sila anggapkan seboksebok lahir sebelum SHAH ALAM wujud dan anggapkan seboksebok serba tahu tentang SHAH ALAM ya!...) hehehe.


seperti yang semua tahu, kota Shah Alam terletak di negeri Selangor dan amat pesat membangun (serta rosak persekitaranya) kerana mengalami kepadatan penduduk yang agak tinggi. menjadi kota kepada kilang-kilang yang menjadi salah satu penjana ekonomi Malaysia, kota bulatan ini adalah salah satu daripada bandaraya terkenal di Malaysia. Bandar raya Shah Alam merupakan ibu negeri Selangor Darul Ehsan. Bandar raya ini terletak di antara Klang dan Petaling Jaya, kira-kira 25 km di barat bandar raya Kuala Lumpur. Jumlah penduduk Shah Alam sehingga 2008 adalah seramai ..... orang. Bunga rasminya ialah bunga Anggerik 'Renantanda Shah Alam' dan burung rasminya ialah burung undan. Bandar raya ini juga digelar 'Bandar Raya Anggerik'.



selebihnya, seboksebok rasa eloklah kalau anda bukak saja page ini. SHAH ALAM. seboksebok da masukkan info tentang SHAH ALAM di wikipedia. cuma seboksebok belum sempat update-kan lagi fakta tentang kependudukan (jumlah terkini) dan gambar yang terkini. nanti seboksebok ader masa nak menyebok, seboksebok akan update-kan di wikipedia k! =)


jadi hari ini adalah entry pengenalan buat anda, pembaca yang juga sama dengan seboksebok, sibuk untuk ambil tahu apa yang berlaku di tempat seboksebok! hehehe seboksebok akan kembali selepas ini dengan isu yang pertama untuk hari ini - KUIL HINDU di SEKSYEN 23. hehehe salam menyebok ya! =p

p/s: berdebar rasanya, sebab sedang menjual cerita hahahaha
tapi tak tau kenapa, rasa makin teruja hehehe

1 comment:

seBokSebOK said...

akhurnya...seboksebok boleh bergossip dekat sini yerk! hehehe